Habo – 100 år med hverdagsdetaljer.

I 1921 startet fabrikanten C-G Isaksson produksjon i en liten smie i Fiskebäck like sør for Habo. I løpet av årene har smieverkstedet utviklet seg til et av Nordens ledende foretak innen beslag og innredningsdetaljer. Med 100 års erfaring fortsetter Habo Gruppen å utvikle hverdagsdetaljer med følelse for design. Sortimentet inneholder så vel klassiske beslag og kroker som moderne detaljer med med høyt design- og innovasjonsnivå.

produktionen_3.jpg

Tång Vikfolder.png

For hundre år siden så hverdagen annerledes ut, og det samme gjorde detaljene som fikk den til å fungere. For eksempel var seletøy og sukkertenger populære produkter som ble produsert i smien i Fiskebäck. Siden den gang har tidene endret seg, og det samme har sortimentet. Produkter har kommet til og falt fra. Noen av dem er en like viktig del av hverdagen i dag som for 100 år siden. Dørhåndtak har for eksempel vært en del av sortimentet i lang tid. Habo Gruppen er i dag ledende i Norden, med omfattende produktkunnskap og et bredt produktutvalg som inneholder alt fra innvendige dørhåndtak til elektroniske kodelåser til ytterdøren.

”Vi har vært en del av menneskers hverdag i 100 år, og det er vi naturligvis stolte av. Nøkkelen til fremgangen ligger i lidenskapen for detaljene og den viktige rollen de spiller i en velfungerende helhet.
Med holdbare materialer og gjennomtenkt, Svart m skugga small_vikfolder.png ansvarsfull design tilbyr vi hverdagsdetaljer som ligger i tiden”

Fredrick Sylva, CEO Habo Gruppen AB

skolkrok.pngSkolekroken er et ikonprodukt i Habo Gruppens sortiment, og er velkjent for alle som har oppholdt seg i norske skolemiljøer. Den er også en verdsatt og trofast del av boligmiljøer, i både barnerom, kjøkken og baderom. Skolekroken sammenfatter mye av det Habo står for – funksjon og design som utgjør en forskjell i hverdagen. Nå finnes den også i en messingutførelse som gir den et oppdatert uttrykk.

”Skolekroken har et tidløst design, og mange forbinder en viss nostalgi med den. Et jubileum er en god anledning til å se tilbake, men også å se fremover – vi er i en ekspansiv posisjon og har foretatt flere nye oppkjøp det siste året. Nå ser vi frem til å fortsette å utvide sortimentet og utvikle Habo i fremtiden”
Fredrick Sylva, CEO Habo Gruppen AB

___________________________________________________________________________

Habo_100_svart_large_utan tagline.png

Om foretaket
Habo Gruppens sortiment omfatter mer enn 5000 produkter, og under varemerket Habo utvikler, markedsfører, produserer og selger foretaket funksjonelle beslag og innredningsdetaljer som gjør hverdagen enklere. Habo Selection er navnet på vårt mest eksklusive sortiment av faste innredningsdetaljer som løfter og forsterker opplevelsen av arkitektur. Habo Gruppen forvalter en tradisjon av god design og kvalitet for kunder i de nordiske landene, med salgsvirksomheter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Hovedkontoret ligger i Habo.
Habo Gruppen AB eies av det børsnoterte selskapet Volati.
habo.com/no

20.08.2021