Habo lanserar skjutdörrar – inredningsdetaljen som ger mer utrymme till rummen

Habo presenterar skjutdörrar samt en ny helhetslösning som innebär att man enkelt kan designa och kombinera dörr, beslag och handtag, anpassad till önskad stil. Habos skjutdörrar gör det möjligt att dölja, dela av och samtidigt spara värdefull golvyta.

Skjutdörrar är den ultimata lösningen för att få mer utrymme i ett rum, då de tar betydligt mindre plats än traditionella dörrar. Det går även utmärkt att använda skjutdörrar som rumsavdelare. Habo presenterar fem olika dörrar, två glasdörrar med svarta aluminiumprofiler samt tre dörrar i massiv, obehandlad furu. Dörrarna passar såväl i privata hem som i offentliga miljöer.

flodin.jpg”Med skjutdörrar kan man på ett enkelt sätt både stänga till, eller dela av ett rum, och samtidigt spara golvyta jämfört med en sidohängd dörr. Skjutdörren kan även användas för att dölja inbyggda hyllsystem och skåp— möjligheterna blir därför många. Skjutdörrsbeslag har funnits i vårt sortiment länge men vi presenterar nu dessutom en helhetslösning”, säger, Mathias Flodin,
produktchef på Habo Gruppen.

Högupplösta bilder finns på www.trendgruppen.se/imagebank (användarnamn och lösenord: trendpr).

Vid frågor vänligen kontakta:
Åsa Karlsson, Kommunikationschef, Habo Gruppen AB, +46(0)73 055 95 83, asa.karlsson@habo.com
Mathias Flodin, Produktchef, Habo Gruppen AB, +46(0)70 348 40 16, mathias.flodin@habo.com

Habo Gruppen AB startade sin verksamhet 1921 och är idag marknadsledande i Norden inom beslag och inredningsdetaljer. Företaget ägs av börsnoterade Volati. HABO Gruppen AB omsätter idag ca 460 MSEK och har ca 100 anställda. Huvudkontoret finns i Habo som ligger strax utanför Jönköping. Bolaget är väl representerat i de nordiska länderna genom egna dotterbolag. Under varumärket Habo utvecklar företaget beslag och inredningsprodukter för den nordiska marknaden. Sortimentet består av mer än 5000 artiklar som säljs främst via bygg och järnvaruhandeln samt inredningsbutiker.  Ytterligare information på
www.habo.com

2021-01-29