Habo lanserer skyvedører – innredningsdetaljen som gir mer plass i rommene

Habo presenterer skyvedører samt en ny helhetsløsning som innebærer at man enkelt kan designe og kombinerer dør, beslag og håndtak tilpasset til stilen man ønsker. Habos skyvedører gjør det mulig å skjule, dele av og
samtidig spare verdifult gulvareal.

Skyvedører er den ideelle løsningen for å få bedre pass i et rom, siden de tar betydelig mindre plass enn tradisjonelle dører. De kan også utmerket benyttes som romavdelere. Habo presenterer fem ulike dører, to glassdører med sorte aluminiumsprofiler samt tre dører i massiv, ubehandlet furu. Dørene passer både i private hjem og i offentlige miljøer.

flodin.jpg”Med skyvedører kan man på en enkel måte stenge av eller dele av et rom, og samtidig spare gulvplass sammenlignet med en sidehengslet dør. Skyvedøren kan også brukes til å skjule innebygde hyllesystemer
og skap – og mulighetene er derfor mange. Vi har hatt skyvedørbeslag i sortimentet vårt lenge, men nå presenterer vi en helhetsløsning”, sier
Mathias Flodin, produktsjef i Habo Gruppen.

Høyoppløste bilder er tilgjengelige på www.trendgruppen.se/imagebank (brukernavn og passord: trendpr).

Ta kontakt hvis du har spørsmål:
Åsa Karlsson, kommunikasjonssjef, Habo Gruppen AB, +46(0)73 055 95 83, asa.karlsson@habo.com
Mathias Flodin, produktsjef, Habo Gruppen AB, +46(0)70 348 40 16, mathias.flodin@habo.com

HABO Gruppen AB startet sin virksomhet i 1921, og er i dag markedsledende i Norden innen beslag og innredningsdetaljer. Foretaket eies av det børsnoterte selskapet Volati. HABO Gruppen AB omsetter i dag for ca. 460 MSEK og har ca. 100 ansatte. Hovedkontoret ligger i Habo, like utenfor Jönköping. Selskapet er representert med egne datterselskaper i de nordiske landene. Under varemerket Habo utvikler foretaket beslag og innredningsprodukter til det nordiske markedet. Sortimentet består av mer enn 5000 artikler som selges hovedsakelig gjennom bygg- og jernvarehandel samt interiørbutikker. Mer informasjon på www.habo.com

29.01.2021